۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰

مهر گزارش می‌دهد؛

ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر تخلیه نشده است

ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر تخلیه نشده است

قزوین- ماه‌ها از دستور استاندار قزوین برای تخلیه خانه فرهنگ امیرکبیر می‌گذرد اما نمایندگی وزارت امور خارجه تاکنون اقدامی برای تخلیه ساختمان انجام نداده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ۲۳ اسفند سال ۱۴۰۰ دو مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان قزوین با امضای تفاهم نامه‌ای از اقدام مشترک برای ایجاد مجموعه‌ای نوین و کارآمد برای تربیت نیروی متخصص و توانمند هنری و رسانه‌ای خبر دادند.

این اقدام ارزشمند که پیش از این نیز سابقه نداشت در حالی صورت گرفت که یکی از مهم‌ترین بندهای آن تحویل خانه فرهنگ امیرکبیر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه هنری به مدت ۵ سال بود تا حوزه هنری از این فضا برای تربیت نیروهای توانمند استفاده کند.

این ساختمان که تا پیش از این محل استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین بود باید در سریع‌ترین زمان ممکن تخلیه و به حوزه هنری انقلاب اسلامی تحویل داده می‌شد اما امروز بعد از گذشت بیش از ۶ ماه از انعقاد این تفاهم نامه تلاش‌ها برای تخلیه ساختمان از سوی وزارت امور خارجه نتیجه‌ای نداشته است.

دستور وزارت امور خارجه برای تخلیه خانه فرهنگ امیرکبیر

این در حالی است که وزارت امور خارجه در پایتخت نیز به صورت کتبی دستور تخلیه ساختمان را به نمایندگی خود در قزوین را ابلاغ کرده است.

۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ دفتر امور هماهنگی‌های وزارت امور خارجه در نامه‌ای به دفتر نمایندگی خود در قزوین عنوان می‌کند با هماهنگی استانداری برای تخلیه ساختمان و تحویل به حوزه هنری اقدام فوری صورت بگیرد. همچنین در این نامه تاکید می‌شود که اگر ساختمان جدیدی نیز به این مجموعه اختصاص نیافته، اموال به مکان مناسبی منتقل شده و ساختمان به حوزه هنری تحویل داده شود.

ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر تخلیه نشده است

وزارت امور خارجه باید ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر را تخلیه کند

۵ روز بعد از صدور این نامه نیز محمدمهدی اعلایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر را تخلیه کند.

استاندار قزوین در این گفت‌وگو با اشاره به پایان مهلت حضور نمایندگی وزارت امور خارجه در ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر اظهار کرد: وزارت خارجه باید عمارت سردار مفخم را تخلیه کند و این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

وی افزود: این عمارت تاریخی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و باید در همین راستا و در جهت ظرفیت‌های جامعه فرهنگ و هنر استان قزوین استفاده شود.

استاندار قزوین ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای تخلیه امارت و استقرار نمایندگی وزارت خارجه در فضایی دیگر در حال انجام است و این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

اعلایی عنوان کرد: پیگیری‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تخلیه بنا ادامه داد.

ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر تخلیه نشده است

علی رغم دستورها عزمی برای تخلیه ساختمان وجود ندارد

۲ روز بعد از این دستور استاندار قزوین، علیرضا باقر رئیس دفتر نمایندگی قزوین در نامه‌ای به معاون توسعه منابع استانداری قزوین از صدور دستور وزارت امور خارجه برای تخلیه ساختمان خبر داده و در انتهای نامه از معاون استاندار خواست تا او را از نتیجه اقدامات آگاه کند!.

اما حال بعد از گذشت بیش از ۶ ماه از تفاهم نامه و همچنین بیش از دو ماه از صدور دستور از سوی استاندار و حتی وزارت امور خارجه، ساختمان تاریخی امیرکبیر قزوین همچنان در اختیار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه است.

استاندار قزوین تا پیش از این همواره اثرگذاری فرهنگ در استان را مستلزم هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دانسته و حال تفاهم نامه دو مجموعه اصلی فرهنگ در استان قزوین نیز برای تربیت نیروهای توانمند فرهنگی و هنری بر زمین مانده است.

به نظر می‌رسد ورود جدی و سریع مدیریت ارشد استان قزوین برای به نتیجه رسیدن تفاهم نامه‌ای که خود نیز بر اجرایی شدن آن تاکید داشته یک ضرورت محسوب می‌شود.

کد خبر 5600747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha